Jag sitter just och drömmer mig bort till värme, sol och barmark! Få slippa slira runt i snö och slask i skogen, kunna springa på fort utan att halka, få ta ut cykeln och börja nöta mil efter mil, staka ett par pass på ruklskidor och slippa klä mig på mig en massa kläder. Tänk att få springa i en torr och vacker skog i bara shorts och linne och känna solens hetta under cykelpassen. Är lite fett less på snö, slask, regn, kyla, halka och ja vinter. Eller aa vinter är väll påväg bort men just den här mellan perioden mellan vinter och vår är så tråkig, hemsk och så omotiveradande. Jag vill ha vår och sommar nu tack!!!! Allt blir så mycket lättare då. Konstigt att jag drömmer om att bosätta mig i fjällen när jag inte alls gillar snö och kyla haha Kanske för att det finns en massa vintersporter jag  tycker verkar as coola och som jag vill testa. Aja kanske är det inte så illa ändå. Alla årstider har ju sin charm trots allt och snö är rätt roligt ändå. 
 
Idag under dagens 15 km traillöpning i snö, slask, halka och vattenpölar kände jag mig både lycklig och motiverad.  Men dem första 5 km var dock mentalt jobbiga då underlaget gjorde att man varken fick bra fäste eller kunde springa balanserat. Man slirade väldigt mycket och kom ofta in i ett oflyt. Tänkte nog mer negativa tankar än positiva och ville typ gå i ide fram tills våren. Men i sånna här lägen gäller det tanka hjärnan med så mycket positivt som det bara går. Gilla läget, fokusera och stänga av den negativa kanalen. Det hjälper att le, skratta och tänka att det faktiskt är rätt häftigt att springa där jag springer just nu. Tänka framåt och ha sina målbilder framför sig. Det om något hjälper! Och den milen som var kvar gick lekande lätt ju mer jag sprang. Tänk så häftigt det är hur man kan omvandla negativitet till positivitet bara genom att tänka om och finna sig i nuet och göra det bästa av situationen man befinner sig i. Och vem fan har sagt att allt ska vara lekande lätt hela tiden? Hur ska man då liksom utvecklas? Att kämpa på alla plan kan bara leda till framgång. Och tänk att få allt serverat, fy vad tråkigt. Nä vi är alla vinnare OM vi både får möta motgångar och framgångar. Vi växer, utvecklas och blir starkare! 
 
Mina målbilder just  nu som motiverar och sporrar när det mentala spökar är :
 
* Skyrace 50 km
* Vätternrundan
 
Just därför hoppade jag även upp på spinningcykeln och trampade effektivt i 30 min. Kändes plättlätt idag även om både benen och flåset fick jobba. Bra träningsdag jag fått till idag! :D