Hade så många planer idag som jag tänkte göra på eftermiddagen men eftermiddagen har bara spenderats hemma. Och gud så skönt det har varit! För på förmiddagen cyklade jag iväg till ett av våra elljusspår i komunen för att träna. Ett VÄLDIGT backigt spår med ett i vanliga fall väldigt skönt underlag att springa på. Dock har dem precis lagt nytt torvliknande underlag som än inte har hunnit platta till sig och i och med att det har regnat en hel del så blir underlaget väldigt tugnt.
 
Idag stod långa intervaller på chemat och i och med att spåret är så kuperat så fick jag även väldigt bra backträning på köpet. Dem har byggt ett utegym vid spåret som jag även utnyttjade idag. Passet bestod av 3 x 2300 m och 3 x 1000 meter. Mellan dem långa intervallerna körde jag i utegymmet som vila och avslutade passet efter 1000:ingarna med lite utfallssteg. Övningar som snake rope, armgång, marklyft, rodd, dips, benböj och höga knän i däck gjordes under passets gång. Kan ju tala om att det inte var speciellt lätt idag. Benen kändes som möra oxfile redan från start och fick rent ut sagt kriga mig genom allt. Mjölksyra i backarna och flåset stod mig ända upp till öronen idag. Det är sällan jag önskar att ett pass ska vara över men idag önskade jag mig det varje gång jag gav mig ut på dem tunga långa intervallerna framförallt. Men jag gav mig inte och när varje intervall var över såg jag faktiskt ljuseti tunneln komma allt närmre vilket taggade mig.
 
När passet var över var jag totalt utpumpad på all energi och benen var jäkligt möra. Har nog aldrig gått så långsamt att cykla hem som idag. Men vet ni vad?! Även om dagens pass var riktigt tugnt och ett riktigt pannbenspass lämnade jag spåret glad, taggad och motiverad på att köra detta pass igen. Och faktiskt kanske även lägga in en extra lång intervall. För även om det var riktigt tufft idag så är det dessa pass som kommer göra mig snabbare, starkare och en bättre löpare. Och det vill jag !
 
Den lugna eftermiddagen var nog bra för mig och mina ben. Hoppas på någorlunda pigga ben imorgon.
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej