Har en massa att blogga men varit för lat för att sätta mig ner och skriva något men nu ska jag bli bättre. I promis!
Men faktiskt, vem vill spendera mycket tid framför datan när solen skiner och graderna visar sommarvärme? Älskar vädret,så inbjudande till både långlöpning och långdistanscykling. Har redan bränt mig i hela ansiktet trots att det inte ens är maj än, uppsss! Jag som alltid trott att jag älskar vinter och höst bäst, nää verkligen inte, hur kunde jag tro det? Fasiken, nu är jag ännu mer säker på att jag vill bosätta mig utomlands. Tänk att ha sånt här väder hela tiden, kunna cykla och springa obehindrat året om. Ska ta och fundera hur jag ska gå till väga för att kunna göra det!
 
Idag stack jag ut på långpass på cykeln som slutade med 10 mil. Motvind större delar av rundan men fick även känna på medvind och sidovindar. Cyklade 5 mil åt ena hållet och vände sedan tillbaka. Känt mig jävligt pigg i benen dem senaste veckorna trots hårträning men idag kändes det som om jag fått pyspunka i benen. Kändes bra till en början men efter kanske 2 mil början energin sakta pysa ut ur benen. Men trots allt hade jag ju inte det precis dåligt där på cykeln. Benen trampade på, fram kom jag hela tiden, solen sken och brände mina kinder. Ibland gick det trögt, ibland jäkligt trögt men ibland flöt det faktiskt på bra. Helt underbart, riktigt fredagsmys! Kunde inte haft det bättre, faktiskt så njöt jag även när vinden blåste rakt mot mig och energin i benen var borta.
Vem vill att allt ska flyta på hela tiden? Att ha konsant medvind och flyt är faktiskt rätt boooring! Man vill ju för fan kämpa! Det som inte dödar, det härdar liksom...
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej