Äntligen kom den härliga svala och friska höstluften. Efter en otroligt varm och jobba sommar är jag otroligt lättad att temperaturen inte längre överstiger 20 grader. Nu börjar den allra bästa löpperioden!
 
Tänkte på en sak häromdagen: Haft en riktigt tung period nu ett tag. Varit i en mental och fysiskt svacka, men allra mest mentalt. Det har varit otroligt varmt vilket jag inte trivs med, omotiverad till tusen och liksom inte haft något flyt överhuvudtaget. Kanske bara i backintervallerna (för att jag älskar det) men inget annat. MEN nu börjar det äntligen att släppa. Börjar hitta flytet igen, motivationen, glädjen och energin.
 
Dessa svackor och tunga perioder kan vara riktigt bra. Just för att bygga pannben men även för att veta om man verkligen brinner för det man gör. För inte sjutton fortsätter man att köra pass efter pass om man inte verkligen brinner för det man gör. Jag skulle i alla fall ha slutat på stört då haha
 
Igår körde jag 2 bra pass. 15 km fartlek i skogen med bästa flytet på länge. Känslan av att flyga fram med starka och pigga och outtröttliga ben. Det perfekta känslan! Andra passet bestod av 10 km med mestandels skog men även inslag av grus och lite asfalt. Detta pass skulle ha blivit lugnt men med musik i öronen vart det inte så. Men benen var med på noterna och när dagen var slut hade jag fått ihop 25 km kvalite. Inte varje dag det!
 
Idag fick jag en knasig idé att köra tuffa backintervaller. Fylld med endorfiner från gårdagens höjdardag begav jag mig ut i ett blåsigt landskap. När backarna kom, kom tröttheten i benen från gårdagen. Men jag körde på och körde mitt tänkta pass. Tog mig igenom passet även om det var riktigt tungt och farten i backarna var långsammare än vanligt. Men teknik fanns och motivation och glädje. Men hörrni, backar ska ju var tunga eller hur? Idag var dem bara extra tunga.
 

1 kommentarer

mot plus

20 Aug 2014 21:22

skönt med lite flyt igen! Ha en trevlig kväll!

Svar: riktigt skönt :D tack det samma :D
None None

Kommentera

Publiceras ej