Varje dag denna vecka har jag gjort det jag älskar allra mest, att springa i skogen! Tänk att det bara gick lättare och lättare att springa ju fler dagar som gick. Trodde kroppen skulle bli trött efter några pass men icke! Denna vecka har varit den bästa på länge med perfekt flyt, energi och motivation. 10,2 mil sprungna och jag är nu mer taggad än någonsin. 10 mil har varit mitt mål länge att springa under en vecka och nu har jag klarat det. Älskar känslan av att uppnå sina mål! Nu blir det några löparfria dagar innan jag kör på som vanligt igen. Min kropp är inte van att springa så här mycket under en vecka så jag tänker långsiktigt och skyndar långsamt! Jag är dock van att träna måånga timmar i veckan men då varierar jag mellan cykling och löpning. Kroppen vänjer sig fort vid ett visst upplägg och jag har kört samma upplägg alldeles för länge nu. Så jag kände helt enkelt att de var dags för en förändring! Förändringar är utvecklande och att ligga och nöta samma mönster för länge är bara bekvämt!

1 kommentarer

Sara

24 Aug 2014 22:50

Vad duktig du är. Älskar med att springa och ska snart komma igång nu efter mitt kejsarsnitt . :)

SV: Vad roligt att du gillade mitt tips på present och tack för din fina kommentar. Kul att du gillar bloggen, hoppas du återkommer för att få tips på olika recept :)

Kram

Kommentera

Publiceras ej