Det är något speciellt med att springa i skogen samtidigt som regnet öser ner. Man känner sig som ett med naturen och på något sätt känns det som att det är precis så här som det ska vara att springa trail. Visst njuter jag av strålande sol, värme och en torr skog att springa i. Men inget är så underbart som att springa i ösregn!
 
Jag känner mig så levande när regnet öser ner och när blåsten får trädkronorna att dansa. Älskar ljudet av regnets smatter och ljudet av kraftig blåst. På något sätt känns det så coolt att vara ute just då och springa! När regnet faller och stigen blir till en sörja av lera då känner jag mig som ett barn igen. Att få plaska i vattenpölar och i geggamojja är ruskigt kul. Regn, geggamojja, kuperad terräng med en massa rotiga stigar och bergiga partie, ja de ni, det är underbart och precis som jag vill ha det! Vill gärna bli rusktigt lerig också, precis som små barn vill !!
 
Precis kommit in från dagens löprunda! Det var blött, grisigt och alldeles, alldeles underbart!!!
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej