Sämsta tekniken och ett plågat ansikte. En bild som beskriver hela loppet.

Årets stadslopp, vad ska man säga? Är så besviken på min prestation samtidigt som jag fick jag ett nytt personbästa. Hade så höga förväntningar med detta lopp, ville fightas bland dem 10 bästa, ville bli bästa dam i kommunen och jag ville leva upp till allas förväntningar. Laddad upp bra och vilade till och med 2 dagar innan. Perfekta förutsättningar med bra uppladdning, vila och perfekt löpväder. Hade en perfekt känsla i kroppen innan och trodde verkligen att detta skulle gå vägen. Men så startade loppet och ja, allt gick åt skogen.
 
Lärt mig av detta lopp:
 
* Behöver ladda upp med mycket vatten ett par dagar innan vilket jag kom på efter loppet att jag glömt.
* Springer aldrig bra när min kropp är utvilad.
* Löpning på asfalt är dötrist.
 
Det största felet jag gjorde under loppet var att försöka slå min rival och kompis som är mycket snabbare än. Ett misstag som gjorde att jag var bränd vid 2 km markeringen efter att ha legat före henne. När hon gick om försökte  jag ta ryggen på henne och ligga bakom. Men som sagt, hon är så mycket snabbare än mig så det var det sämsta beslutet jag kunde ha tagit. Istället för att köra mitt eget lopp utifrån min egna kapacitet så försökte jag överprestera. Mina egna förväntningar och andras satte käppar i hjulet för mig. Var inte road en ända sekund av loppet och var plågad från start till mål. Mådde illa och var spyfärdig vid 7 km markeringen. Väl i mål kunde jag inte få i mig något utan att riskera att spy upp det. Men en festis kunde jag iaf få i mig och det gav mig lite energi tillbaka. Efter en halvtimme kunde jag äta den en mjukglass som jag alltid äter efter trosa stadsloppet. Årets första- en tradition!
 
Trots att jag kom på 16 plats av damerna, vann min ålders klass samt persade kan jag inte vara nöjd när jag vet att jag kan så mycket bättre. Hade jag inte tagit ut mig för hårt i början hade garanterat fått en bättre tid. Istället brände jag ut mig totalt innan loppet ens hade börjat på riktigt. Nej fy fan!

Kommentera

Publiceras ej