Var riktigt sugen på att sticka ut och upptäcka nya stigar skogen. Packa vätskan med pannkakor och pausa på något vackert ställe och mumsa i mig dem. Kalla pannkakor med socker i är så otroligt gott när man är ute på tur. Varmt var det idag och som vanligt hade jag med mig för lite vätska vilket gjorde turen mentalt men även fysiskt jobbigt. Är verkligen novis på långdistans men man lär sig. Hade i alla fall med mig mer energi i ryggan än sist, måste bara lära mig att ha med mig mer vätska. Nya kunskaper i bagaget!
 
Jäkligt kuperat, lerigt, blött. Var rädd att skorna skulle fastna i den djupa leran och fegade lite och försökte hitta den torraste vägen förbi leran. Sprang vilse flera gånger och fick stanna till för att hitta den rätta stigen. Följde sörmlandsledens markeringar men gjorde flera avstickare på nya stigar. Det är spännande att springa vilse och att hitta nya stigar. Har börjat uppskatta att bara springa för att njuta och inte för att prestera. För idag fanns det inga som helst tecken på en vanligtvis prestationskåt 19 åring. Även om jag helst springer för att prestera och jaga nya rekord. Men det är rätt nice med en balans! 
 
Stannade och njöt flera gånger! Fick ihop 2 h och 30 min löpning. Känns vettigt att öka distanserna säkert och försiktigt. Jag är så stolt över mig själv att jag är noga med försiktigt ökning och att jag faktiskt kan känna mig nöjd trots att jag inte presterat. Att faktiskt stanna och njuta är något jag aldrig skulle få för mig att göra förut. Ett stort steg för mig och och utveckling. Hade en härlig tur i skogen idag.
 
 
 
 
 
 

2 kommentarer

Anonym

14 Apr 2014 10:17

Härliga bilder :)

Svar: tack :D
None None

Stockholmsjenna -En del utav HorseSpot

14 Apr 2014 18:01

Modigt att springa ut i skogen bara sådär :) Jag är alltid så rädd för att inte hitta ut och gå vilse :P

Svar: hahaha, jag har sprungit vilse ett par gånger. Springer oftast på sörmlandsleden så då har jag markeringar att följa. Ibland är det lite läskigt när man är i en ny skog och inte hittar ut fast lite spännand också. Ser alltid till att ha mobil med mig ifall jag springer bort mig totalt haha
None None

Kommentera

Publiceras ej