Älskar verkligen känslan när kroppen är med på noterna! Just då tycker jag löpningen är det absolut roligaste som finns och livet är verkligen på topp! Hade inga planer idag förutom 15 km distans, körde hårt förra veckan både med löpning och cykling och cyklade 7 mil igår. Imorse när vaknade kände jag mig på riktigt bra humör och kände mig extra pigg. Kände på mig redan då att jag skulle få till ett bra pass idag. Och såklart, med den inställningen kan det ju inte bli något annat en ett lyckat pass. Benen gick liksom av sig själv och i en liten högre fart utan att det kände för ansträngande. Kände mig så lätt och kvick i steget och stark och pigg i benen och motiverad och energifull. Något har hänt med mig dem senaste veckorna. Mår så otroligt bra, känner mig så motiverad och energifull och vet precis vad jag vill med min träning nu. Det i sin tur smittar väl av sig på träningen. Mår man bra, känner sig motiverad och har en massa energi brukar ju träningen gå skit bra. Tror verkligen att vårt mående har en stor påverkan på våran träning! 
 
Chockade mig själv idag med riktigt bra teknik och hög stegfrekvenser. Har man bra teknik och springer med ett kortare steg men med hög stegfrekvens orkare man springa fortare utan att anstränga sig mer. Det fick jag verkligen erfara idag och det var en riktigt cool känsla. Inte tröttare än vanligt men sprang fortare! 
 
 
 
 
 
Efter lunchen idag var jag full med energi och bestämde mig för att ta tag i det här med styrkan. Slarvat mycket med styrkan nu under en period (sommar) så det är väl på hög tid att göra den till en regelbunden vana igen. Viktigt nu när jag har börjat springa mer än vanligt. Så viktigt med styrkan men lätt att glömma bort eller att lägga åt sidan när vädret är så lockande att ge sig ut på en löptur eller en sväng på cykeln.
 

1 kommentarer

sanna hyvärinen

03 Oct 2014 13:41

Hej,
Jag är med i en tävling Loreal håller, där priset är min dröm! Att få titeln Loreal Paris Trendsetter 2015, man får göra allt som har med mode att göra allt ifrån att åka på modeevent och chansen att träffa stora kändisar inom mode. Det skulle göra min dag om du ville lägga en röst på mig om du gillar mitt bidrag! http://lorealparis.se/all-about-style/3412/ Tack på förhand, kramar Sanna! / Www.fashionjoint.se

Kommentera

Publiceras ej